عدالت adalet

عدالت adalet

رونـمایی رسـمی وینـدوز 8

رونـمایی رسـمی وینـدوز 8

پس از شایعات و گمانه زنی ها درباره ویندوز 8، بالاخره دو روز پبش مایکروسافت رسماً سیستم عامل ویندوز ۸ و ویندوز RT خود را معرفی نمود. هشتمین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت، این بار نه تنها کاربران لپ ‌تاپ ‌ها و کامپیوترهای خانگی،‌ بلکه دنیای تبلت ‌ها را نیز مورد هدف قرار داده است. رونمایی ‌های شرکت ‌های بزرگ و کوچک از تبلت ‌های ویندوز ۸ و ورود خود غول دنیای نرم ‌افزار به عنوان تولید کننده تبلت سورفیس، گواه بازار داغ تبلت‌ های ویندوز ۸  در سال 2012 است.

ویندوز ۸ به همراه ویژگی های جدیدی عرضه شده است. از سرویس های جدید ایکس باکس گرفته تا فیلمها، بازیها و اسکایپ. سخنرانان مایکروسافت (که شامل استیو بالمر مدیر عامل هم می شدند) بارها این موضوع را تکرار کردند که « پی سی های ویندوز ۸ بهترین پی سی های تاکنون می باشند ». کما اینکه قبلا هم استیون سینوفسکی اظهار کرده بود که: « ما سعی کردیم، با ویندوز هشت تصور شما را نسبت به نحوه کار با یک PC تغییر دهیم ».

در حال حاضر حدود ۶۷۰ میلیون پی سی در دنیا وجود دارد که سازگار با ویندوز ۸ می باشند و بالمر انتظار دارد که حدود ۴۰۰ میلیون به همراه سیستم عامل ویندوز ۸ نیز به این تعداد اضافه شود. فروشگاه ویندوز ۸ / آر تی نیز بخشی از رویداد مایکروسافت بود. در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ اپلیکشن برای آن در دسترس است. یک ویژگی مهم ویندوز ۸/RT پشتیبانی از قابلیت های لمسی است، البته همانطور که می دانید در این سیستم عامل می توان به همراه موس و کیبورد هم به کار پرداخت اما ویژگی مولتی تاچ بودن نیز به آن اضافه شده است.

الترابوک هایی که دارای سیستم عامل از پیش نصب شده ویندوز ۸  می باشند نیز بخش دیگری از رویداد مایکروسافت بودند، همانند تبلت ها و البته نوت بوک های مختلف. در مراسم رونمایی ویندور 8، مدیرعامل مایکروسافت، استیو بالمر و مدیر ارشد تیم ویندوز، استیون سینوفسکی هر دو به روی سن آمدند و جزئیات کاملی در مورد سیستم‌ عامل ویندوز ۸ و رابط کاربری لمسی آن و همچنین پشتیبانی آن از سخت‌افزارهای جدید بیان کردند. البته هیچ قابلیت تازه‌ای معرفی نشد و امکانات معرفی شده در حد همان ‌هایی بود که پیش تر نیز در رویدادهای مختلف به آنها پرداخته شده بود.

البته استیو بالمر سخنرانی خود برای عرضه رسمی را با نشان دادن فراگیری ویندوز جدید خود روی انواع سخت افزارهایی مانند ایسوس، دل، سامسونگ و ... نشان داد تا گستره محصول نرم افزاری خود را جلوی چشم 500 خبرنگار نشان دهد.
استیون سینوفسکی از مقامات ارشد مایکروسافت و مدیر ویندوز و ویندوز لایو، عرضه ویندوز 8 را انقلابی دوباره در تاریخ کامپیوتینگ دانست و آنرا تحولی بزرگ در پلتفورم ویندوز بعد از 17 سال دانست. استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت نیز ویندوز جدید را بعد از ورود پی سی در سال 1981 و ویندوز 95، بزرگترین تحول ارزیابی کرد.

مایکروسافت سعی دارد با عرضه تبلت خود بنام سرفیس که ویندوز جدید و لمسی خود روی آن نصب شده، تحولی در بازار مینی تبلت ها ایجاد کند تا بعنوان رقیبی برای آی پد مینی اپل و نکسوس گوگل و کیندل فایر آمازون و گلکسی سامسونگ باشد. از آنجایی که بازار تبلت ها در دستان اپل و سامسونگ است، بالمر عقیده دارد با ورود ویندوز 8 مخصوص تبلت ها این بازار به نفع مایکروسافت تغییر می کند.
این سیستم عامل در حال حاضر در 231 فروشگاه و به 109 زبان زنده دنیا در دسترس می باشد. ضمن اینکه کاربران سیستم عامل ویندوز
۷ می توانند با قیمت پایه ۳۹.۹۹ دلار سیستم عامل خود را آپگرید نمایند.

محرم سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM